דילוג לתוכן הראשי

איפה הם ?


קובץ:Benny Gantz, Chief of General Staff.jpg – ויקיפדיההרמטכ"ל הראשון של העידן הרביעי | Israel Defense


איפה שר הביטחון ?   איפה הרמטכ"ל ?   איפה דובר צה"ל ?

 

כולם נאלמו ונדמה כאילו מישהו, בכוונת מכוון, הפך את גלי צה"ל לשופר של נתניהו. 


יום אחד, לפני זמן מה, הגיע, כאילו משום מקום פרשן-שדר חדש לתחנה.  האיש הזה הוא אנציקלופדיה לכל נושא. הוא מאגר מידע, בור סוד שאין לו סוף... 

הוא לא רק ידען גדול אלא גם קורא צפונות לב ומחשבות...   

האיש הזה יודע הכל, בכל נושא, ואפילו הצ'ייסר האגדי לא יכול לו.

 

הוא מרבה לתאר את יכולותיו בתחום הניהולי, את עברו המפואר בתפקידים בכירים וניתן להבין מדבריו כי הוא תמיד יודע הרבה מאד יותר מכל עיתונאי אחר.  תוך פרק זמן קצר הוא הפך לשדר ופרשן מרכזי, הרבה מעבר לכל אחד אחר.  על בסיס ה"ידע והניסיון" העצום אותו הוא מייחס לעצמו כקרדיט אינסופי, הוא מרשה לעצמו להתבטא בשפה משתלחת, בברוטאליות ובגסות לא ראויה.  בחלק מהמקרים דבריו הם הסתה ממש.  הוא לא שואל שאלות אלא נואם משפטים ארוכים רוויי מלל מתרברב.  כשמרואיין מתחיל להגיב הוא קוטע אותו בלי הרף בלי לתת לו זמן הוגן לתשובה מלאה.  אמרותיו בומבסטיות ופומפוזיות ורוב דברי ה"פרשנות" שלו דומים לנבואותיו של האורקל מדלפי...

 

לא משנה באיזו תכנית בגל"צ, בין אם ביום ו' בבוקר או ביומני הצהריים או הערב במהלך השבוע – הוא מרשה לעצמו להתבטא ישירות נגד נשיא המדינה, נגד היועץ המשפטי, נגד הנשיאה ושופטי בימ"ש העליון, נגד ראשי "כחול-לבן" (כקבוצה וגם באופן אישי כלפי כל אחד מהם) – באופן ובמילים אשר איני מבין כיצד הממונים עליו ממשיכים להבליג ולא מדיחים אותו (בבושת פנים) לאלתר !

 

לעיתים (רחוקות יש לומר) הוא מופיע גם בערוצים אחרים אבל בהם אינו מרשה לעצמו לדבר בשפה ובסגנון כפי שהוא מדבר בגל"צ.  בתחנה הצבאית הוא מרשה לעצמו לכנות את נשיא המדינה בכינויי גנאי, מתבטא נגד הנשיאה ושופטי בימ"ש העליון תוך שהוא מכנה אותם "כנופיה" או "מפלגת שלטון החוק", הוא יוצא בברוטליות בלתי מרוסנת ובגסות מופגנת נגד פוליטיקאים מתנגדי נתניהו ופקידים בכירים במגזר הציבורי.

 

פרשנים פוליטיים בעלי אוריינטציה ימנית וקרובים בעמדותיהם לנתניהו (כמו למשל בועז ביסמוט ועמית סגל), מביעים את עמדותיהם בשפה רהוטה, בנימוס ובסגנון המכבד ערוץ ציבורי ובשפה מכבדת, כמוה היינו רוצים להנחיל בשיח הציבורי.

 

לא אחת אני שואל את עצמי מדוע שותקים כל השדרים העמיתים (המצוינים) האחרים בגלי צה"ל ולא קמים נגד התופעה הזו ?  לכל אחד מעמיתיו יש הלא דעה משל עצמו ועמדה פוליטית מגובשת אבל אף אחד לא מרשה לעצמו לעשות שימוש במיקרופון הציבורי להשמיע דברי בלע והסתה פרועים כמו הגוץ המדושן מעונג, בעל האגו המנופח, זה המחזיק מעצמו מעל כולם ועל היותו מעל כל נורמה ציבורית...  למה הם לא קמים ושמים לזה סוף ??

 

בעת הזו, כשחרב הקיצוצים תגיע בוודאות גם לגלי צה"ל והשאלה האם צה"ל צריך ערוץ תקשורת כזה  - תעלה שוב השאלה האם להפריט את גל"צ.  יכול להיות כי שיבוצו של הידען המופלג, נפוח האגו והחשיבות העצמית, זה המבטא את עמדותיו של נתניהו – היא הכנה למהלך הזה ? ?  פתיחת המיקרופון הציבורי לאיש הזה, לסגנון דיבורו ולתכנים אותם הוא מעלה שומטת את ההצדקה הערכית לקיומה של תחנת רדיו צבאית !

 

איפה שר הביטחון, הרמטכ"ל, דובר צה"ל ?  מדוע לא שומעים אותם ?


האם מבלי שהציבור יידע חדלה גלי צה"ל להיות "הרדיו של החיילים" והפכה לכלי ושופר תעמולה אשר כמוהו יש רק לקים ג'ונג-און ? ?

 

אנא העיפו את האיש הזה מכל המדרגות, סגרו לו את המיקרופון לאלתר ואתו ביחד שילחו הביתה גם את מפקד גל"צ הנוכחי המאפשר לתופעה הנלוזה והמבישה הזו להתקיים.

הקפידו לפתוח מיקרופון רק לאלו המכבדים את שלטון החוק, את מוסדותיו ויש להם נורמות וערכים הראויים להיות מופת למאזינים (במיוחד לחיילים...). אנא החזירו (בינתיים) את גלי צה"ל לחיילים ולמתכונת הישנה והטובה לפעול ככלי שידור ממלכתי, בלתי מוטה, בעל נורמות וערכים ציבוריים מגובשים.
.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

די

  וואוו, איזה שבר נורא. ההפתעה הזו חמורה ועמוקה הרבה יותר מזו אשר חווינו ב-1973. כמות האבדות ביומיים-שלושה הראשונים גבוהה יותר מאשר באוקטובר 73. ב-73 היה מודיעין. לא מספיק, לא מלא אבל היה. הבעיה העיקרית אז היתה בדרג מקבלי ההחלטות (מדיני וצבאי).    פערי המידע והמודיעין באוקטובר 2023 הם בלתי נתפסים בעיני.   תפסו אותנו עם "מכנסיים מופשלים".   לא ידענו כלום.   לא הבנו כלום.   הם תכננו, פעלו, התאמנו והוציאו לפועל תכנית מבצעית בלי שאנחנו נבחין ולו בסימן מעיד אחד...  ו בינתיים שילמנו למעלה מ - 1,000 קורבנות שווא. הקורבנות הללו (ואלו אשר לדאבון הלב עוד יפלו) הם תוצאה מתמשכת של התבהמות פוליטית.   ב תהליך חברתי אבדנו ב-20 השנים האחרונות חלק ניכר מהערכים עליהם נבנתה המדינה והחברה הישראלית.   המערכת הפוליטית האיצה את התהליך הזה תוך שהיא דוחקת החוצה כל מה שעמד בדרכה.   ההבנה   כי הדרך להשיג כוח, כבוד ומשאבי הון עוברת דרך מרכזי מפלגות הניעה סוג מאד מסוים של אנשים לקדמת הבמה.   בכוח, במרפקנות ולעיתים בדרכים לא כשרות הם פילסו דרכם   קדימה עד לעמדות השפעה ברמה הלאומית.   לא פלא בעינ

קיר הקלון

  קיר הקלון כולם ביחד וכל אחד לחוד יצרו את התנאים ואת האווירה אשר אפשרה לאויב להנחית את המכה ואת האבידות הכבדות (והמיותרות) אשר ספגנו ב - 7 לאוקטובר. אסור שהם יצאו ללא עונש וקלון לדראון עולם.

סטריוטיפים

הסטריוטיפים משפיעים על ההתנהגויות שלנו ביום-יום, לעיתים קרובות אפילו באופן בלתי מודע. הכתבה הוכנה ע"י לי אברמוביץ ושודרה בערוץ 2. הכתבה נערכה לפני שנים מספר (כשעדין לימדתי).  "הקרבתי" שיעור שלם אבל התוצאות (והתגובות עלו על כל הציפיות. ראוי לצפות בכתבה (8 דקות) אבל חשוב יותר להקדיש מחשבה על המשמעויות הנגזרות של סטריוטיפים על ההתנהגויות שלנו.