דילוג לתוכן הראשי

די

 



וואוו, איזה שבר נורא.

ההפתעה הזו חמורה ועמוקה הרבה יותר מזו אשר חווינו ב-1973. כמות האבדות ביומיים-שלושה הראשונים גבוהה יותר מאשר באוקטובר 73.

ב-73 היה מודיעין. לא מספיק, לא מלא אבל היה. הבעיה העיקרית אז היתה בדרג מקבלי ההחלטות (מדיני וצבאי).   פערי המידע והמודיעין באוקטובר 2023 הם בלתי נתפסים בעיני.  תפסו אותנו עם "מכנסיים מופשלים".  לא ידענו כלום.  לא הבנו כלום.  הם תכננו, פעלו, התאמנו והוציאו לפועל תכנית מבצעית בלי שאנחנו נבחין ולו בסימן מעיד אחד...  ובינתיים שילמנו למעלה מ - 1,000 קורבנות שווא.

הקורבנות הללו (ואלו אשר לדאבון הלב עוד יפלו) הם תוצאה מתמשכת של התבהמות פוליטית.  בתהליך חברתי אבדנו ב-20 השנים האחרונות חלק ניכר מהערכים עליהם נבנתה המדינה והחברה הישראלית.  המערכת הפוליטית האיצה את התהליך הזה תוך שהיא דוחקת החוצה כל מה שעמד בדרכה.  ההבנה  כי הדרך להשיג כוח, כבוד ומשאבי הון עוברת דרך מרכזי מפלגות הניעה סוג מאד מסוים של אנשים לקדמת הבמה.  בכוח, במרפקנות ולעיתים בדרכים לא כשרות הם פילסו דרכם  קדימה עד לעמדות השפעה ברמה הלאומית.  לא פלא בעיני כי מערכות שלטון וגופים ציבוריים אינם מתפקדים כיום. 

להשגת מטרות אישיות של פוליטיקאים מושחתים ולביצור מעמדם בעמדות השליטה הם בחרו באסטרטגיה לפיצול החברה הישראלית (ההטרוגנית מטבעה) ולשיסוי החלקים אלו באלו.  בדרך הם חברו לגופי שוליים של החברה הישראלית באמצעות אתנן שמן מהמשאבים השייכים לכלל...  בגלל זה אין לילדי ישראל חינוך ראוי, אין לציבור רמת בריאות/רפואה נאותה (ומתבקשת), אין השקעה בתשתיות מודרניות ולזוגות צעירים אין כמעט סיכוי להגיע לבית משל עצמו, אין ציוד מגן לחיילים, אין מספיק תחמושת, אין נגמשים ממוגנים, אין מיגון והגנה לאזרחים בפריפריה.

תמונות הניצחון (לכשיתפרסמו) יחווירו אל מול המחדל והכישלון הנורא.

הכישלון הוא אמנם טקטי, ואינני מקל בו ראש אבל הוא תוצאה של מדיניות כושלת.  אנחנו חייבים "להנציח" את שמות 64 האחראים לכישלון ולאובדן הנורא.  צריך לעשות הכל על מנת להרחיק אותם לאלתר מכל עמדת קבלת החלטה אשר יש לה השפעה על הציבור.

האזרחים, למרות מאמצי הפוליטיקאים המושחתים מתאגד ומנסה בכוחותיו הדלים לעזור איש לרעהו. בלי הבדל גיל, מוצא, עדה והשכלה מתארגנים האזרחים לסייע לחלשים, להגן פיזית אחד על האחר...  ראו מה קורה במרכזי ההתנדבות והתרומה הצצים כפטריות אחרי גשם בכל תחום ובכל מקום בארץ.

האם לא הגיע הזמן כי נאמר די. ?

 די !  מספיק.

חייבים לפעול לשינוי מיידי ולא להמתין עד שהדי המלחמה ישקוטו. אנחנו חייבים לשלוח אותם הביתה מיד. הם לא יקחו אחריות ולא ילכו הביתה מיד אלא כתוצאה של פעילות שלנו.  

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קיר הקלון

  קיר הקלון כולם ביחד וכל אחד לחוד יצרו את התנאים ואת האווירה אשר אפשרה לאויב להנחית את המכה ואת האבידות הכבדות (והמיותרות) אשר ספגנו ב - 7 לאוקטובר. אסור שהם יצאו ללא עונש וקלון לדראון עולם.

סטריוטיפים

הסטריוטיפים משפיעים על ההתנהגויות שלנו ביום-יום, לעיתים קרובות אפילו באופן בלתי מודע. הכתבה הוכנה ע"י לי אברמוביץ ושודרה בערוץ 2. הכתבה נערכה לפני שנים מספר (כשעדין לימדתי).  "הקרבתי" שיעור שלם אבל התוצאות (והתגובות עלו על כל הציפיות. ראוי לצפות בכתבה (8 דקות) אבל חשוב יותר להקדיש מחשבה על המשמעויות הנגזרות של סטריוטיפים על ההתנהגויות שלנו.